Olen haaveillut koko syksyn joustosamettisesta, eli kuten minun nuoruudessani sanottiin, plyyssisestä mustasta paidasta. Olen myös yrittänyt keksiä, missä yhteydessä voisin käyttää isäni vanhoja kalvosinnappeja.

1232136467_kalvosinnapit.jpg

Samettipaitojahan on ollut liikkeet väärällään syksyn ajan, mutta ainakaan minun materiaalikranttuihin hyppysiini ei ole osunut kuin niitä  diskokiilteleviä, 100% polyesteriä olevia hiostavia mutta ohuita viritelmiä.

Kuinka ollakaan, vaatevarastoni osastolta "oloasujen hautuumaa" löysin Nanson paidan, joka on just niin ihanaa, paksua ja tiivistä joustosamettia kuin olla pitää. Lisäksi siinä on kauhean kaunis kaulus, josta mulle tuli jotenkin keskiaikainen mies -olo.

1232133475_plyyssikaulus.jpg

Trumpettimalliset hihat suorastaan huusivat skarppaamista niillä kalvosinnapeilla.

1232134439_plyyssiranne.jpg

Kapeisiin, korkeavyötäröisiin farkkuihin (Lindex) ja niittivyöhön yhdistettynä fiilis ei ollut enää yhtään oloasunuhjuinen. Epäilen kuitenkin, että mun kamerassa on salainen Francis Bacon -asetus, ks. keskimmäinen kuva.

1232134159_plyyssi.jpg


1232134056_plyyssibacon.jpg

1232134355_plyyssipylly.jpg

Ottaen huomioon, että olen mustiinpukeutuva minimalisti, mulla on harvoin jos koskaan täysmustaa asua. Tähänkin parhaat saappaat olivat ruskeat juhanipalmrothit, joiden nahka taitaa ikävä kyllä vedellä jo viimeisiään.

1232134556_plyyssikengät.jpg

Vintage-aarteiden korvaajiksi eivät tietenkään kelpaa mitkätahansa perussaappaat. Anna-Maria haaveili Acnen Avenue-saappaista, ja niin teen minäkin! (Vielä niitä olis verkkokaupassa alessakin, "huokeaan" 176 euron hintaan. Myös ruskeina ja mokkaisina, auh!)

1232137325_3416200882301353368793_L.jpg


Videolla kuultava Mikko Saarela & Organin esittämä suomi-elektron merkkipaalu soikoon erityisesti sille, joka on etsiytynyt tähän valtakuntaan hakusanoilla "Stubb meikkaa".