Taas mulla on vaikeeta ja ongelmia, onneksi lähinnä vaatteisiin liittyviä. En nimittäin osaa pitää enää hameita ollenkaan, ja mekoissakin olo on nihkeähkö. Voi kauhia paikka!

Syytän tietenkin bloggausta. Maria kirjoitti oivaltavasti bloggarin ulkonäköasioista, ja vaikka itse olen bloggailun myötä lähinnä oivaltanut, kuinka helkkarin hyvännäköinen nainen minä olenkaan, olen myös havainnut, että hame päällä olen vähän jotenkin ei-sugar-kanen-näköinen. (Mä siis olen luonut internet-hahmon, ja nyt yritän pukeutua siksi, tervettä...) Ikäänkuin lyhyet hameet paljastaisivat koipieni ikävimmät puolet, ja mekot taas piilottaisivat muun kropan parhaat. Tai ehkä mä vaan näytän niissä jotenkin vanhalta, eli - apua - ikäiseltäni, väärällä tavalla?

Tunnetila-blogissa tuli puhetta kontrastien kiinnostavuudesta. Mä käytän aina korkoja ja vartalossa on riittävästi kurveja, jos siihen lisää minihelman, tulos on lihatiskin supertarjous, jos taas Naisellisen Mekon, tulos on täti. Don't get me wrong, haluan näyttää aikuiselta, mutta en ankealta. Mekot ja hameet toimivat usein parhaiten sirojen tyttömäisten kenkien kanssa, ja se jos mikä ei ole mua. Nahkahame yhdistettynä jakkuun on mun päällä kivan keski-ikäinen, shortsien tai nahkahousujen kanssa vaikutelma on ihan toinen. Huolettomaan mekkoon yhdistetty perusneuletakki tekee musta lempeästi hymyilevän, mutta takaa kovin kireän kokoomusnaisen, ihan yhtä helppojen ja huolettomien haalareiden kanssa tarina on aivan eri.

Bean blogissa paljastin haaveilevani piiiitkästä maksimekosta, jollaista en oletakaan ihan heti löytäväni. Sen pitää olla samanlainen statement piece kuin noi haalarit. Itseasiassa kaikkien mun tulevien hankintojen pitäisi olla Vaatteita Isoilla Kirjaimilla - elämä on liian lyhyt semikivoille perusvaatteille.

Niitä odotellessa kokeilin kesän parhaita housuja, Samu-Jussi Kosken Marimekko-malliston silkki-puuvilla-sekoitebögiä eri yläosien kanssa.

379_7946.JPG

379_7940.JPG

379_7941.JPG

Moni ulisee, ettei housuissa ole mukava olla, ne kiristää ja puristaa. Mä neuvon ostamaan oikean kokoiset ja hyvin leikatut sellaiset. Jos ihan kaikki kuitenkin puristaa, tanssi Burro Bantonin tahdissa muutama tunti päivittäin ja kokeile sit uusiksi. (Swim)suit issues - nyt myös kuntoliikuntaohjeita!

379_7945.JPG

379_7961.JPG

379_7964.JPG

379_7959.JPG

379_7957.JPG

379_7958.JPG

Tuomio: Ikivanha Henkkiksen silkki-nahkatoppi toimii, saman puljun liian pieni tarjousliivi joutuu kiertoon, ja armeijanvihreä daidepaita on nyt ilman hihoja just hyvä!

379_7951.JPG