Sarjassamme "Do It Yourself (or die trying)"

1. Viillelty t-paita


Toisen luomukseni tällä jalolla saralla saa omakseen rakas ystäväni ja kommentaattorini ANNA! Toivottavasti tykkäät yhtä paljon kuin mää itte.

1231610122_DIY 006.jpg

1231610199_DIY 021.jpg

1231610209_DIY 022.jpg

2. Lyhennetty nahkahame

Päätin rohjeta ja lyhentää aikaisemmin polvipituisena esittelemäni Nahka-Asun hameen, alkuperäinen pituus ei vain ollut mulle suotuisin*.

Siihen tarvittiin malliksi HM-hame, saksia, liimaa, Gloriaa ja kaljaa. Lopputulos on just eikä melkein! (Hameen vuori tosin tarvii vielä huolitella)


1231609856_DIY 002.jpg

1231609875_DIY 003.jpg

1231610117_DIY 005.jpg

*Jauhoin viime keväällä pukeutumissäännöistäni. Kohdan "Tunne itsesi JA MITTASUHTEESI" merkitys vain korostuu, mitä enemmän näitä pukeutumisjuttuja kelaa. Mä kehotan lämpimästi kaikkia tutustumaan kroppaansa, oikein peilin ja peräti mittanauhan kera!

1231610395_DIY 009.jpg

Inhoan edelleen naistelehtiyleistyksiä "Y-vartaloinen nainen pukeutuu näin", me olemme kaikki niiiiin erilaisia mittasuhteinemme, mutta jotain vinkkiä toki kannattaa pukeutumisneuvojilta ottaa. Erimalliset vain ovat parhaimmillaan erimallisissa vaatteissa, kokonumero an sich ei kerro vielä mitään vaatteen sopivuudesta juuri minulle/sinulle/Hentun Liisalle.

1231610387_DIY 007.jpg

Koska painoni on pudonnut viime aikoina reilusti, olen ottanut asiakseni perehtyä tähän mun nykyiseen (ja toivottavasti pysyvään, sen verran hyvältä tuntuu) vartalooni (periaatteessahan ne mittasuhteet on aina samat lihakerroksien määrästä huolimatta, mutta esim. vyötärö mulla on vasta nyt. Ja se on ihan hiton korkeella!). Tää onnistuu helpoiten pukeutumalla mustiin sukkahousuihin ja mustaan pitkähihaiseen trikoopaitaan ja asettumalla hyvin valaistun kokovartalopeilin eteen! Kannattaa mitata vyötärö ja tarkkailla, missä se just sulla on. Ovatko hartiat leveämmät kuin lantio, onko rintalastan ja lonkkaluun välillä paljon tilaa, vai oletko ns. short waisted kuten meikä.

Jokaisella meistä on ihanat puolemme, itseasiassa mä oon päättänyt, ettei vartalossani ole vikoja, on vain ominaisuuksia, pitää vain päättää, mitä niistä haluaa korostaa!

Tässä puuhastelussa voi saada apua esim. Trinnyltä ja Susannahilta, tosin kannattaa muistaa, ettei heidänkään puheensa jumalansanaa ole, ja siinä väluittyy vahvasti molempien omat vartalokompleksit ja -preferenssit. Muutenkin toi tyyli on kovin ongelmakeskeistä. Mutta ihan lukemisen arvoinen on tämä "Defining your shape" -osio. Nyt en enää löydä sitä osiota, mut jokatapauksessa mää määrittelin itseni jäätelötötterön malliseksi, lähinnä siksi että sellaisilla on lupa kietoutua haastavan mallisiin juttuihin...

Joka tapauksessa, mun mielestä maksaa vaivan määritellä tarpeensa, vaikka sen täydellisen hameen löytäminen olisi vaikeaa. Mulla on vyötärö korkealla, ja mä haluan näyttää sen. Pitääkseni siluetin sutjakkaana, mun hameen täytyy olla kapea lanteilta, eikä se missään tapauksessa saa levetä alaspäin. Sit sen pinnassa pitäisi olla vielä jotain actionia... Mulla on voimakkaat sääret, jos niitä peittää liikaa, muutun alapainoiseksi maatuskaksi. Käytän aina korkoja, joten helma ei saa paljastaa liikaa reittä. Tukevat sääret vaativat tukevat korot näytääkseen linjakkailta.

1231610719_DIY 010.jpg

Vertailun vuoksi kokeilin kymmenisen senttiä lyhyemmän ja rutkasti siroluisemman äitini a-linjaista hametta ja sirokorkoisia nilkkureita, eihän tästä mitään tulisi:

1231612288_DIY 013.jpg

1231612296_DIY 014.jpg

On tää jännää!

1231610740_DIY 012.jpg

3. Klooratut farkut

Mä siis eka spreijasin nää lötkähtäneet Cheap Mondayt mustalla maalilla (meillä kun harrastetaan sitä katutaidetta.......), paitsi että toisen puntin takaosaan ei riittänyt. Unohdin ne puoleksi vuodeksi, ja nyt iskin kloriittikylpyyn. Tuloksena selkeetä vaatetaidetta.

1231613341_DIY 015.jpg

1231613335_DIY 017.jpg

Ainoa kiva puoli tässä Vuodatus-uusinnassa (mä en esim. näe esikatselussa kuvia, "kiitti") on mahdollisuus laittaa postaus useamman kategorian alle. Niinpä loin tohon vanhojen tuttujen rinnalle tällaset body image -asioita pohtivan (Self-disgust is self-obsession honey and I do as I please)
ja näihin tee itse -projekteihin viittaavan (...rip her to shreds). Laittelen varmaan aiempiakin tekstejä näihin lohkoihin ajan kanssa!