Saatatte muistaa, että ihastuin TAIKin Näytös10:n tarjonnasta erityisesti Elina Määttäsen töihin. Elle-lehtihän palkitsi Elinan kokoelman näytöksen parhaana. Viime vuoden näytöksellään Elina taas voitti CPH Visionin Designer’s Nest palkinnon. Rohkenen väittää, että hänestä kuullaan vielä. 

Elina lupautui kertomaan (swim)suit issuesin lukijoille vähän itsestään suunnittelijana. 

(Kolme ensimmäistä kuvaa Näytös9, loput Näytös10)

köpis3köpis2köpis1

"Vaatteiden suunnittelussa minua kiinnostaa kaavalla leikittely ja materiaalien yhdistely. Silmääni miellyttävä siluetti on poikamaisen suora, ja runsaasti kerrostettu. Minulle ominaisia elemennttejä suunnittelussa on kietominen, epäsymmetria ja pintojen rakentaminen.

ELINA MÄÄTTÄNEN5ELINA MÄÄTTÄNEN4

Rentous ja käytettävyys ovat minulle tärkeitä, haluan suunnitella vaatteita joita voi käyttää joka päivä. Tykkään tosi paljon viimeistelemättömästä lookista, että näyttää siltä kuin olisi juuri pyörähtänyt sängystä.


ELINA MÄÄTTÄNEN3ELINA MÄÄTTÄNEN2ELINA MÄÄTTÄNEN1

Työ- ja armeijavaatteet inspiroivat minua, rakastan niiden funktionaalista kauneutta. Olen aivan hulluna taskuihin, kiristysnauhoihin ja ajansaatossa pehmenneisiin materiaaleihin. Väreissä minua kiinnostaa sattumanvaraisuus. Auringossa haalistuneet tai pesukoneessa harmaantuneet värit ovat paljon mielenkiintoisempia kuin täydellisen oikeanvärinen sininen."

Kiitos Elina, lycka till (ja mistä näitä saa ostaa???)!