Tässä on ollut vähän kaikenlaista, muunmuassa vanha luotettava pc-läppärini hajosi juuri, kun olin saanut ison duuniprojektin viimeiset tekstit lähtemään. Vastoinkäymisistä huolimatta olen iloinen kuin viiden pennin hevonen. Onneni syy on materia.

Ensin kotiutin mainitsemani Hussein Chalayanin sandaalit Yooxin alesta. Ne istuvat jalkaan kuin unelma, nahka on pehmoista, lesti täydellinen... Hauskaa, että vuosi sitten askartelin vastaavia nahkanilkkaimia vanhoihin sandaaleihin. Rakastan kenkien siroa profiilia, juuri tällaisia olen hakenut silmän kyllästyttyä jo kaikkiin möhkälejalkineisiin.

IMG_5551

IMG_5554

IMG_5555

IMG_5558

Seuraavaksi kunnioitin läsnäolollani Helsinki 10:n kesä-alennusmyyntiä. Puuvillaisen Ann Demeulemeester -jutun voi napittaa tai jättää napittamatta monella tapaa, pitää paitana tai kesäjakkuna, sitoa vyöllä tai jättää sitomatta. Tällaisesta olen haaveillut naismuistin.

IMG_5560

IMG_5559

Puin jakun ja kengät vanhan topin ja h&m:n satiinihousujen kanssa.

IMG_5569


IMG_5573

IMG_5577

Kuten kuvista näkee, sisustukseni kuuluu edelleen sarjaan anti-. Olen erityisen allergisoitunut sisustuslehtiin, -blogeihin ja -ohjelmiin, siksipä Anun vihjaama Punk House -kirja kuulostaa juuri minun kotini perusteokselta.

Rakastuin tähän Virpi Stjernan valokuvaan hänen näyttelyssään talvella, kaiken kaaoksen keskelläkin se on kaunis.

IMG_5615

 

Tuettuani nyt kaikin voimin italialaista tekstiili-ja kenkäteollisuutta, helsinkiläisiä kivijalkakauppoja ja nälkäisiä taiteilijoita, lekottelen punk-kodissani nautiskellen kaikista kauniista asioista, kuten tästä Janne Laurilan Spotify-soittolistasta. Tehkää te samoin!

ps. Ystäväni Harri kertoi tarinan otsikossa lainatun Talk Talkin biisin takana: "Not many people know that this song is about a female terrorist who used dum dum bullets. Mark Hollis met her on a package holiday on the Costa del Sol, and they had a torrid affair." Kaikenlaista.