(Swim)suit issuesin kuuma vuotuinen bikini- ja body image -numero!

384_8408.JPG
Löysin Finnwearin käyttämättömät bikinit (ainakin housuissa oli vielä se muovisuoja tallella!) Tammelan torin kirppikseltä parilla eurolla. Ilahduin suuresti, koska bandeau-malliset bikinit tuntuvat muodikkuudestaan huolimatta olevan kiven alla, ja niissä harvoissa tarjolla olevissa on aina vikaa: materiaali on lötköä tai sitä on liian vähän - jolloin hinkit ns. pullahtavat liikaa tiskiin, tai niissä on toppauksia ja kovotuksia enemmän kuin Balmain-jakkujen hartioissa, tai niissä on kuvioita, tai vähintäänkin niillä on liikaa hintaa.


384_8410.JPG


Näissä ei ole kuin jämptiä, mustaa trikoota, rintojen väliin upotettu metallisolki pitää homman kasassa. Ehkä näissä rinnat asettuvat matalammalle ja leveämmälle kuin nykyuimapukukuvasto leukaan hinattuine tisseineen haluaa soveliaaksi esittää, ehkä rintani näyttävät näissä pieniltä ja roikkuvilta - mutta kun mä satun pitämään ihan tavallisista, pikkuisen roikkuvista rinnoista.

383_8389.JPG

Muutenkin olen päättänyt pitää kropastani. Ok, en nytkään julkaissut ihan kaikkia kuvia, joissa rasvapitoinen ystäväni "kesämaha 2009" oli pääosassa - mutta kyllä mä ja lähiympäristö kuitenkin siitäkin tykätään. Käsivarsistani on näköjään kadonnut lihaksia, mutta enköhän mä kuitenkin jaksa ruohonleikkuria työntää. Tai siinä ne viimeistään vahvistuu. Ei mulla tartte olla urheilijan rasvaprosenttia eikä lihasmassaa, kun mä en kerran ole urheilija - enkä edes uimapukumalli.

384_8422.JPG

Eikä mun tarvi toisaalta syödä yhtään enempää tai huonompaa ruokaa vain miellyttääkseni sitä kansanosaa, jonka mielestä ihminen, joka laihtuu yli 30-vuotiaana on paitsi anorektinen reppana myös narkomaani ja syöpäpotilas. Että terveisiä takalistosta vaan heillekin.

384_8441.JPG

Oma vartalo on kiva peli, sitä kannattaa ymmärtää, kuunnella ja hoitaa. "Hemmottelu" ei ole välttämättä day spassa puljaamista, eikä edes 0,9 litran kermajäätelöaskin tuhoamista alle aikayksikön. Mulle sopivaa hoitoa on sekä satunnainen juoksentelu että koko yön tanssiminen. Ja toisinaan pitää ihmisen pötköttää seslongissa koko päivä huumemusiikkia kuunnellen. Uudet lempibikinit päällä.

Millä tavoilla te olette kilttejä itsellenne? Olettehan?!?